FIXAT!

Janne ringde mig idag och vi kom överens om en tid i studion.
26:e Maj påbörjar vi inspelningen av våran första platta och inspelmingen kommer fortsätta i fem dagar framåt.
När den sen är klar så får vi se hur lång tid det tar innan Jannes kontakter nappar på våran CD.

Han sa också att han skulle försöka fixa ett sjyst pris för att trycka upp ca 2-400 skivor med omslag och tryck på skivan.
Dock sa han att vi inte fick lov att ge ut den gratis eftersom den riskerar att landa på internet och då kommer varken han eller vi tjäna pengar på skivan.
Eftersom Janne ska ha 20-30% av det vi sedan tjänar på skivan så måste vi ha folk som köper den och om nu hans kontakter i Japan, Tyskland eller USA nappar på skivan så hoppas vi kunna tjäna rätt bra på skivan sedan. Visserligen är det mycket svårt att tjäna något på första skivan om man inte slår igenom ordentligt men vi hoppas på det bästa!

Våran första spelning tillsammans kommer också äga rum snart, den 26 Mars Plantan i Landskrona. Tiden är fortfarande oklart men det kommer så småningom. Sedan har vi 2 st spelningar efter det också. Hoppas jag får se er där!

Jag tror det var allt faktist, goda nyheter as usual!


Kommentarer
Postat av: nessa

spela i karlskrona!!!

2009-03-02 @ 20:28:49
Postat av: Lisa, Varberg

Jag köper lätt skivan :)

2009-03-21 @ 15:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0